2009. december 31., csütörtök

" a zöld disznóról"

Amint mondtam, a karácsonyban az a jó, hogy 3-4 napig semmi (na, jó alig van) házimunka. Lehet ejtőzni, kedvenc foglalatosságunknak adózni. Az enyém még a zene - kaptam Zorán-cd-t, az új válogatást - jó, mint minden, ami vagy 3 évtizede a műhelyükből kikerül, kaptam könyveket, de most "kötelező" Jókait olvasnom, és míg általában kedvelem a műveit, A lőcsei... most nem köt le. Vannak más kötelezők is, "szabadon választott kötelezők" , ezek beszámolók, és javítani kell őket. Mindig érdekes, hogy az általam ajánlott művekből ki melyiket választja, és mivel indokolja a választását. Mint ahogy az is, melyik szereplőket tartják érdemesnek jellemzésre. Szóval nem unatkoztam. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy azért ezt-azt el is kellett intézni, akkor nem is olyan sok az ejtőzésre szánt idő.
De azért készültek dolgok. Például az állatkák, amelyket Krisztának küldtem. A képet tőle veszem, mert én nem tudom ilyen szépen egybeszerkeszteni. (De majd megtanulom!!!)


Aztán készült egy kesztyű, hogy másnak se fagyjon oda a keze a kormányhoz.


Végül - mivel az utolsó manócskát mégse az kapta, akinek eredetileg szántam, pótoltam és kísérleteztem Mazsolával is. Szerintem felismerhető. :o)


Amikor annak iddején Mazsola egy-egy epizód végén azt kérte Manócskától, hogy "mesélj a zöld disznóról", mindig azt hittem, valami tündérféle lehet ez a titokzatos zöld disznócska. És csak néhány éve, amikor megjeletek Bálint Ágnes történei könyvben, tudtam meg, hogy Mazsola ZÖLD. Tehát Mazsola, mint minden rendes gyerek, saját magáról akart mesét hallani.
Hát igen, amikor én gyerek voltam, nem volt színes tévé, és a gyereknek a mese után ágyban volt a helye. A felnőtteknek való film megnézéséről szó sem lehetett. ( A Belphegort a szépen csillogó szekrény tükröződésében rettegtem végig, és nagy cirkusz volt, amikor kiderült. :o) )
Mostanában nincsnek Mazsolák, és a szülők sem igen mesélnek esténként a gyerekeknek " a zöld disznóról". "Hát, nem tudom....", nem vesszük el a gyerekektől a gyerekséget ezzel a nagy nyíltsággal?
Mazsolával együtt kívánok mindenkinek
boldog új évet
Einen guten Rutsch
Happy new year
¡Feliz año nuevo!

8 megjegyzés:

  1. Kedves Eta! Nagyon tetszik a kesztyűd, ez az ujjainál lukas példány?

    VálaszTörlés
  2. Wow, én nem igazán ismerem Mazsolát, de nagyon bájos lett :) A kesztyű csodás, nézegettem is hogyan készülhetett, mert nagyon tetszik :)))) Az ajándékokat köszönöm itt is, csak egyszerű sima Picasa-val készült a kollázs...
    Egészségben gazdag boldog új évet Neked és szeretteidnek egyaránt :)

    VálaszTörlés
  3. " Legyen erőd ,jusson időd minden szépre ,jóra .
    Az álmaid ,vágyaid váljanak valóra .
    Segítsenek utadon régi és új barátok.
    Ez minden mit az új évre kívánok ."
    Boldog Új évet !!!

    VálaszTörlés
  4. Melinda:
    Láncszemekkel kapcsolva kihagytam egy mintát, és utána rövid pálcákkal 4 sorban körbehorgoltam. Szóval van egy kicsi hüvelykujja, fenn pedig lyukas.

    Kriszta:
    Jó, jó, de én még a P-t sem ismerem. Öreg vagyok én már az ilyen nagy lépésekhez. :o))))
    Majd egyszer tarthatsz tanfolyamot. :o))))
    A kesztyű egyszerű "pávafarok-minta", illetve annak a leegyszerűsített változata, mert a könyv 9 2ráhajtásos pálcát ír egy lyukba, de úgy gondoltam, elég 6 is. És tényleg.
    Mindent köszi, és szép napot, évet.

    VálaszTörlés
  5. Mist, mein Kommentar wurde gefressen.

    Ich schrieb:

    Auch ich wünsche Dir ein ganz tolles neues Jahr mit vielen Ideen und einen weiterhin so schönen Blog.

    Pfiffigste.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Eta! Nekem kínai amit leírtál, mert sajnos én nem tudok horgolni és erre nem is találok olyan mestert akitől lehetne tanulni. Újból és újból rácsodálkozom, hogy milyen jó dolgokat ki lehet hozni ebből a régi mesterségből. És úgy látom, hogy szerencsére újjáéled!!!

    VálaszTörlés
  7. Melinda:
    Nézd meg ezt:
    szerintem nagyon jól mutatja meg, hogy kell elkezdeni a tanulást. Ezek a láncszemek és a rövidpálcák.
    Ez már több részletben több dolgot tanít, de nem néztem mind végig:
    http://www.youtube.com/watch?v=w45qDIM5S9Y
    Próbálkozz, és kérdezz, ha valami nem világos! Érdemes kísérletezni, mert horgolni jó. :o)

    VálaszTörlés
  8. Most nézem, hogy valahogy lemaraadt az első link:
    http://www.youtube.com/watch?v=SRsGeVk073w

    VálaszTörlés