2010. július 31., szombat

Őmacisága, Filzwolle




Nem túl találó név egy medvének, de a fonalról kapta. Az úgy volt, hogy bementem a varrógépcentrumba - tűbefűzőért. A nagyon kedves eladó elkezdett mindenféle új terméket mutogatni, többek között egy fonalat, ami mosógépben mosva kifilcesedik. Még egy újságot is előszedett, amiben volt egy pár mamusz meg valami szütyő. Tényleg olyan hatása volt, mintha nemezből lenne. Naná, hogy beindult a fantáziám, és már láttam is magam előtt a macit, ami mosógépben mosva kifilcesedik, és olyan mintha nemezből lenne. Persze, hogy vettem egy motring fonalat. Sokáig válogattam, mert csak lehetelten színűek voltak. Mivel az volt rajta, hogy 8-9-es kötőtű kell hozzá, egy hatos bambusz horgolótűt is. Nem volt nagyobb, de már délután neki akartam látni, meg persze kipróbálni a bambusztűt. (Nem csalódtam.) Az persze eszembe sem jutott, hogy nincs, amivel kitömjem. :o)
Ez volt rajta:
Filzwolle zum Filzen in der Waschmaschine. Ugye jól hangzik?
Aztán otthon (J-nál) leszedtem a papírt, és belül a következő titkokat árulták el:
- 40 fokon tarkamosás,
- nem kímélő program
- ne használjunk öblítőt (úgyse szoktam)
- 3 teniszlabdával
Ha az első pontokkal nem is lenne bajom, a dolog akkor is borulna, mert a háztartásomban - eléggé el nem ítélhető módon - nemhogy három, de egy teniszlabda sincs. Ha valaki nagyipari méretekben mamuszokat gyárt, biztos megéri neki bepakolni a cuccot a mosógépbe, és még teniszlabdákat is beszerezni, de egy nyamvadt medvéért nem játszom le a menetet.
Azért nagy lelkesen nekiláttam, 5-ször lebontottam - hadd filcesedjen! Ugyanis 5 dkg 10 méter, és tartottam tőle, hogy nem lesz elég. Végül egy kissé amorf lett, mindemellett egy kecses balettmozdulattal álldogál, és még maradt is 1 méternyi fonál is. :o) Körömkefével nem lehet bolyhozni, kutyavakaróm sincs, a gyökérkefe jó lenne, de a szőnyeget szoktam volt dögönyözni vele, így nem túl higiénikus megoldás lenne azzal filcesíteni. Marad filctelen.
Kivételesen tetszik is. :o) Bármilyen csálé a képe. :o)
A héten elolvastam Cristopher Moore Biff evangéliuma c. könyvét.


Simán benne van a top 10-ben.( 11.-nek. :o) ) Biztos, hogy elolvasom még néhányszor. Mélyen vallásos embereknek nem merném ajánlani, de ha van humorérzékük, mégis vágjanak bele! Biff Józsua haverja, akit 2000 év elteltével felébreszt egy angyal, hogy írja meg az emlékiratait. Így hírt kapunk az első 30 évről, a felkészülés időszakáról. Tömény blaszfémia, időnként hangosan nyerítettem, mindemellett nagyon komoly kérdések merülnek fel benne pl. a kereszténység és a keleti vallások kapcsolatáról. Íme néhány gyöngyszem:

"– Amúgy Szenteltessék Meg.
– Micsoda?
– A név, amire kíváncsi voltál. Józsua apjának neve. Tudod: „miatyánk, ki vagy a mennyekben, Szenteltessék Meg a te neved.”
– Micsoda hülye név! Még szerencse, hogy Józsua nem örökölte. Totál tönkre vágta volna a gyerekkorát."

"Józsua arra tanított minket, hogy ne gyűlölködjünk. Na ez volt az, amit képtelen voltam elsajátítani; ez meg a geometria. Az előbbiért Jakan a hibás, az utóbbiért Euklidész."

"– Tudod, mi a különbség az imádkozás és a meditáció között, Biff?
Megráztam a fejem.
– Ha imádkozol, beszélsz Istenhez. Ha meditálsz, hallgatod."

De számomra a legszebb az a mondat, amit az öregasszony mond, akinek két fia odahagyva a jól menő családi vállalkozást beállt tanítványnak:
" Most mit bámulsz. Azt hiszed a gyerekszülés fájdalma elmúlik, amikor elmennek. ... A megszakadt szívnek nincs távolság."
És elmennek. Ezt a mondatot pedig legfeljebb 20-25 év múlva értik meg. Addig csak elnézően mosolyognak, amikor buliba indulásukkor (még mindig) megkérdezzük: Pulóvert tettél el?

U.I. : Mikor legfőbb kritikusom meglátta őmedveségét, közölte, hogy az Earl of Filzwolle név helyett nevezzem inkább Hasfelmetsző Jacknek. :o)))

4 megjegyzés:

  1. Aranyos maci, és érdekes a fonal. Talán kézzel is átmoshatod, szappannal megdögönyözheted, ha szeretnéd filcesíteni, nem? Bár lehet, hogy simán, a használattól filcesedni fog.

    VálaszTörlés
  2. Hey hey, der Herr Bär ganz schick mit Schlips am Sonntag ;-)

    VálaszTörlés
  3. Aber die Wolle ist am interessantesten: richtige Filzwolle. Beim waschen wird sich filzen. Blo3 ich will den einzigen Baeren nicht allein in die Waschmaschine tun. Auch nicht mit Tennisbaellen. :o)

    VálaszTörlés
  4. De nagyon aranyos mint egy szégyellős kislánymaci:))
    Sajnálom :( Nagyon jó lett volna találkozni személyesen .

    VálaszTörlés