2011. augusztus 11., csütörtök

Gasztro

A családom normális(an étkező) tagjainak a Mama főzött a héten, így én szabadon engedtem a fantáziám. Mángold volt, rizs meg alma.
 A képet a gugli találta nekem.(de már nem találom meg újra, hol:o( )
Ez persze így elég szimplán hangzik, de csak lássátok, mit varázsoltam:
A mángold levelét már vasárnap elkészítettem, de gondosan megőriztem a szárakat. Ezeket fokhagymás, sós vízben megfőztem, leturmixoltam - miután néhány főtt szárat és zsenge levelet félre tettem. Besűrítettem rizsliszttel és rizstejszínnel, és isteni krémleves lett belőle. Visszakerültek a szárak és levelek is bele. Majd rizstejből és rizslisztből masszát készítettem, és egy almát karikákra vágtam. Az egyik felét megkentem a masszával, és ezzel a felével forró olajba tettem. Miközben sült, megkentem a felső felét is, majd megfordítottam. Fahéjas xilittel megszórtam. Nyam-nyam.
Ma pedig zabpehelylisztből, zabkorpából készítettem nokedlit. Ennyi, plusz só és víz. Kissé kemény nokedlik lesznek, ha jók az arányok, lecsóhoz ettem, és most várom, hogy kiütéseket kapok-e a paradicsomtól. :o))

2 megjegyzés:

  1. De jó hangzik! Hol veszel mángoldot? Én még sosem találkoztam vele..Pedig kipróbálnám.

    VálaszTörlés
  2. Piacon kistermelőtől. Direkt nekem hozza szombatonként, elbűvöltem, hogy felismertem a növényt. :o))

    VálaszTörlés