2010. január 30., szombat

" Ma hull a hó, és álom hull a hóból"

Tegnap befejeztem egy tildás elefántot, amit elcsereberélek. :o)))


Reggel egy kicsit elaludtam, és amikor felébredtem, olyan látvány fogadott, mint a mesében. Sűrű pelyhekben hullott a hó, álomszép volt.( Ezzel szemben most szürke-barna latyakos a világ.) Szinte nem lehetett látni a szomszéd iskolaudvarban a fákat. A gyerekek a mesterségesen épített szánkódombon bolondoztak, nekem meg eszembe jutott a gyerekkorom.
Nosztalgiáztam is egy cseppet.
Akkor ilyenek voltak a telek: sok hó, hideg, lehetett szánkózni, hóembert építeni....
Lakótelepen laktunk, az első 4 emeltesek egyikében. A ház oldalán még hatalmas szőlőültetvény volt, szemben nagy homok "grund", ahol nyaranta tomboltunk, és a másik oldalon egy parkban egy dombon garázsok, ahova minden nap kimehettem szánkózni. A házban én voltam a legkisebb, a többiek iskolába jártak, délelőtt- délután. Ha a lányok délelőtt suliban voltk, egy fiú barátommal mentünk szánkózni, de azért a lányokkal volt az igazi. Azonban számatlanszor megtörtént, hogy mikor hazamentem, csurom vizes volt a mackóm ( ma tréningnadrág), és teljesen átázott a cipőm - hiába védte az undorító, gyűlölt hócipő. Nagymama a tűzhely mellé teregette, és én reménykedtem, hogy mire megjönnek a lányok, megszárad. Legtöbbször nem száradt meg, és én csak az ablakból nézhetem , hogy a többiek hogy bolondoznak sötétedésig.
Most pont ez volt a helyzet, bár már két cipőm is van.
Egyáltalán nem volt kedvem lemenni a pékségbe. Így beüzemeltem a saját pékségem, és ez lett:

Na, ez az, amiből én a legritkábban eszem. Pedig amikor az illata betölti a lakást, nagyon nehéz ellenállni neki. Ma mégis ma elcsábultam, és a hetek óta nagy élvezettel fogyasztott párolt borsó-répa kombináció mellé elmajszoltam a legkisebbnek a felét. Aztán ha már meleg volt a sütő, és a gép is be volt üzemelve, gyorsan összedobtam egy "sajátkenyeret".

Kicsit ronda, kicsit göcsörtös, de az enyém. :o)
A gép és az én szerelmem meg úgy kezdődött, hogy amikor sokat kellett itthon lennem - mint már említettem -, rákaptam a gasztro blogokra, és ámulattal néztem a szebbnél szebb kenyércsodákat, amiket mindenki bemutatott. Végül rászántam magam, és megvettem a legegyszerűbb, félanalfabétáknak szánt kicsi kenyérsütőt. Azóta "saját pékségem" van, és a hetente kétszer elkészítem azt a kenyeret, (amit csak én eszem), amiben csak az van, amit én beleteszek. És a család is szívesen fogyasztja a zsemléket.
És végül IDENÉZZETEK!!!! Micsoda fonalat találtam. :o)))
Tegnap beugrottam a Müllerbe, mert meg akartam vizsgálni, miféle akciós teákat kínálnak, és vettem egy halom kreatív izét. Ma még nem volt energiám előpakolni, de hamarosan új profilt is mutatok majd. :o)))
Ez a madzag teljesen lenyűgözött:
Schachenmaier nomotta, Brazilia.
Naná, hogy macit csináltam először. :o) Utána meg az albínó sünt. Vagy inkább sül?


6 megjegyzés:

  1. Aranyosak lettek ők is, nekem is nagyon tetszik ez a fajta fonal :) A zsemléid is klasszak, a kenyér meg biztosan finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Tegnap találtam rá a blogodra, s ezekre a picur gyönyörűségekre, amiket horgolsz. Valami csodásak, gratulálok, hihetetlen, hogy ilyen élethű állatkákat tudsz készíteni.
    (A blogomon most válaszoltam a kommentedre.)
    Komárom-Esztergom megye... a szívem csücske, régen ott laktam:-)
    Ez e te kenyérkéd, ez tetszik nekem. Éredekelne a receptje. Nekem is valami ilyesmit kellene eszegetnem.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Az előbb kihagytam a vizet a receptből. :o))
    Nem különösebben bonyolult a recept, és mint ahogy a horgolásban sem szeretem a kötöttségeket, itt sem vacakolok a méregetéssel. De a 40 dekás kb így néz ki:
    1 ek. oliva
    2dl langyos víz vagy tej vagy 1 dob joghurt meg 0,5 víz...
    1kk só
    1kk méz
    1-2 marék mag (most, hogy kiderítsék, mire vagyok allergiás,és semmit nem ehetek, csak őrölt lenmag van benne, de egyébként teszek bele napraforgó, tökmagot, szezámot..., ami van itthon. Néha diót is)
    kb 30 dkg liszt: rozs, tönköly, sima
    5 dkg élesztő vagy 1 szárított (7,5 g)
    és egy maréknyi "öregtészta" - ezt a bekevert tésztából veszem ki, és egy dobozban a hűtőben eláll 3-4 napig. Lazább lesz a kenyér tőle.
    A gép bekeveri, megdagasztja, megkeleszti, miközben keverget és dagaszt, néha megnézem, és korrigálok, ha kell folyadékot, ha kell lisztet hajigálok még bele. Aztán egy szilikonos őzgerincben nagy lángon (régi típusú gáztűzhelyem van, nem melegítem elő) kb 30-35 percig sütöm. Frissen a legfinomabb, isteni ropogós a héja. Vigyázni kell, hogy be ne faljam egyből. :o))) 3-4 napig puha. Sose teszem zacskóba, csak a konyharuhába csavarom bele.

    VálaszTörlés
  5. NAgyon aranyosak a horgolt állatkáid,milyen aprók,hihetetlen.Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Eta, köszönöm szépen! Ezt ki fogom próbálni mindenképpen. Mostanában úgyis csak pihenget a kenyérsütő gépünk.

    VálaszTörlés