2010. augusztus 15., vasárnap

Programmódosítás

Az előző bejegyzésben igazából nem panaszolkodni akartam. Tényleg tudok együtt élni azzal a bizonyos mondattal. Na jó, még nem igazán. Inkább önironikusra kartam venni a figurát, de néha nagyon megsajnálom magam. Pedig sok értelme nincs. Nem kesergünk, túllépünk rajta! Minden napban van valami, amiért érdemes volt felkelni. Ezt kell megtalálni. Sokszor megvan már.
És az elmúlt héten - ha már nem mertem semmiféle utazásra vállalkozni - nagyon szorgalmas voltam.
Az említett "übercíher" ez lenne:

A dolog hátulütője azonban az, hogy a leírás lapján nem lehet megcsinálni a felső rész kockáit. Nemcsak én nem tudom, tőlem okosabb, tapasztaltabb, ügyesebb horgoló sem. :o( Hehe, bemásolom a leírást, ha valaki megcsinálja, biz' isten jutalmat kap. :o))

"
*Kockaminta:
8 láncsz; az 5. sz-be 1 erp, a többi szembe is (4erp).
8 lsz, megfordulunk és a 4 lsz-be 4 pálcát horgolunk,
5 lsz és a pálcák mellé a 4 lsz-es ívre is 4 pálcát horgolunk,
8 láncszem, ismét az 5. 6. 7.8. szemre egy-egy pálca kerül,
4 láncszem, és rövidpálcával leöltünk az 5 lsz-es ívre,
4 lsz és 4 pálca a 4 lsz-es ívre, 8 lsz.
A rajz az alja csipkemintáját mutatja, azt már értem. (Mondjuk most hogy még alaposabban szemügyre veszem, a lerajzolt szabásminta sem ezt a formát adja ki. :o)) )
Végül is beláttam, hogy nem vagyok én ehhez elég okos, így módosítottam a kockát. (Lehet, hogy a horgo-blogban visszaminősítést kellene kérnem? ) A következő érdekes mozzanat, hogy 25 dkg Cataniát javasolnak és hozzá 2-es tűt. Hm. De hát ki vagyok én, hogy a szakembereket felülbíráljam? Meghorgoltam 2-es tűvel a 11 kockát. Nagyjából lábtölő durvaságú lett. Ez szöget ütött a fejembe, és félretettem. Mást csináltam. Majd megjött a célszemély , és - minő meglepetés neki tetszett - kiderült, még rövid is lett. Szóval a 25 dkg-ból inkább 45 lenne. Pénelopé-üzemmód. :o)) Most ismét kész van 11 kocka 3-as tűvel, más mintával, így talán elég lesz beszerzett fonal.
A más, ami közben készült, pedig ez:

Ilyen sem volt még! A fenti célszemély eddig undorodva utasította vissza minden kísérletem, hogy rálőcsöljek egy horgolt táskát, erre meg kapásból azt mondta: "Na jó ez lehet, hogy kell." :o)) Nagyon érdekes az alapanyag, nem fonal és nem szalag és nem zsinór. Kb. 3 mm széles, leginkább szalagnak nevezhető valami, amit a helyi kreatív bolt felszámolásán :o( vettem 100m/100 Ft-ért. Másfél spulni kellett hozzá. A fülét is ugyanott gyűjtöttem be. Hasonló áron.:o))
Aztán hogy a bontás miatti frusztrációm leküzdjem, gyorsan elővarázsoltam a következő szögletest.
Zsebakármi.
És még a bohóc 2-t is befejeztem. De most ő magányos. :o(
Na, ennyire szorgalmas voltam a héten. Miközben egy nap mindenféle vizsgálaton voltam, és egy másik nap meg még Pesten is jártunk. Vettem sok-sok új (tan)könyvet - hülye magyartanár magyarkönyveket gyűjt - meg az IKEÁ-ban sok sok kacatot. :o)) Pl. két akkora párnát 295-es egységáron, hogy kb. 2 évig elég lesz tömítő anyagnak. .o)))

4 megjegyzés:

  1. Wow, te aztán nagyon belehúztál :))))
    A bohóc és a zsebakármi is aranyos nagyon. A táskás szettre nem csodálom, ha lecsaptak, nagyon jól sikerültek!!!! Tényleg nagyon érdekes az anyaga, de nagyon szép is, hogy van neki némi selymes fénye, nagyon tetszik :)
    A pulcsi felsőrészét sajnálom, bár mondjuk a leírások sosem mentek igazán, inkább a rajzokat értem. Viszont kíváncsian várom én is, hogy valaki megoldja, mosmtár az én agyam is piszkálja rendesen :))))

    VálaszTörlés
  2. Ha még aktuális, megpróbálom a kockát rekonstruálni...

    VálaszTörlés
  3. Ez betojás, hogy milyen lett. :o) Majd utánanézek, hogy ezt a kockamintát nem találom-e meg valahol valami újságban normálisan leírva.

    Honnan van ez a "kiváló" leírás? Persze az is poén, hogy azt írja, hogy ismét pálcákat horgol az 5-8. szemekbe, amikor azok legfeljebb 5-1. szemek és különben is előzőleg rövidpálcák kerültek bele.

    Egyébként most látom, hogy megoldottad máshogy és szerintem jól sikerült.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kísérletezést. Azért ha megtalálod valahol érthetően leírva, mégis küldd el,légy szíves, mert a képen nagyon tetszik,és felettébb piszkálja a fantáziám,hogy lehet megoldani.

    VálaszTörlés